MINA DAGAR

Alla inlägg under september 2009

Av Paula - 10 september 2009 11:35

Japp riktigt gott faktiskt...har inte prioriterat maten idag utan tog mig en QP och det går faktiskt ibland. Så nu sitter jag här framför datorn o äter...hmmm rvå saker samtidigt vilket man ibland kanske inte borde. Men när man som mamma får den där lilla tiden över vill man ju hinna så mkt som möjligt...fast sån har jag nog alltid varit och egentligen hade jag nog ännu mer att stirra runt med förrut nu vill man ju träffa lilla guldkimpen när man jobbat.


Nu ska jag åka och träffa mina trevliga kunder och utbyta lite tankar där. Fantastiskt med mitt jobb egentligen! Gör för det mesta människor glada och får verkligen lära känna många människor:) Det är faktiskt inte bara håret det handlar om hos frissan;)


KRAM nu är jag mätt!!


Av Paula - 9 september 2009 08:26

 





Finns fler bilder på länken Bilder på vårt hem!


Av Paula - 9 september 2009 07:57

Har upptäckt en rolig aktivitet till lilla gumman:) Mjöl och socker skålar!! Sitter som ett ljus medans jag koncentrerar mig här. Slår snabbt bort tanken att hon inte får äta upp det för det får hon:)

Dags för jobb idag...känns bra. Ska börja jobba lite mer nu när dagis börjat (ca 70%) Kommer inte jobba långa dagar vilket jag PRIORITERAR HÖGT. Jag skulle kunna jobba mer, men då skulle det kosta en superstressad mamma=NEJ TACK har redan varit där...tack och lov utan barn. Jag som har eget har ju möjlighet att bestämma helt själv!! Men egentligen skulle nog fler ha möjlighet om de ville...dessa pengar styr ju våra LIV rätt bra.

Ska nu försöka hålla fast vid den lugna morgonstunden.

 

//paula

 

Av Paula - 8 september 2009 14:05

 

 

Min älskling ÄTER. Helt underbart...hon är 16månader och superpetig med mat. Det bästa hon vet är 6 månaders burkar....dom slukar hon lätt. Idag bestämmer jag att hon FÅR ÄTA dom herregud hon kanske äter två skedar annars och en jäkla massa trugande. Hon lär sig nog till slut...vet inte några tonåringar som bara äter slät mat...Suck ska det va så här hela tiden att man undrar om ens barn får rätt sömn, mat , uppfostran, lekskaer. Nä hon är perfekt även om vi tar lite tokiga beslut ibland....det gör alla nån gång!

//paula

Av Paula - 7 september 2009 13:21

När jag vaknade 07.00 i morse insåg jag: Just det! Min älskade dotter har inte varit piggelin senaste veckan och det är därför hon inte sovit bra och bara bökat med oss. Jag tror alltid det värsta. Trodde nu att hon hade glömt hur gosigt det är att SOVA i sin egna säng en hel natt och skulle nu hålla mamma vaken så där 10månader igen:) Haha så dum man är. Inser för hoppningsvis efter denna gång att är barn oroliga, inte pigga så behöver dom helt enkelt mer TRYGGHET OCH NÄRHET...punkt slut! Det var helt klart värt att känna sig överkörd i hela kroppen för nu vet jag att hon är pigg igen:) Allt för min lilla älskling! 

// paula

Av Paula - 6 september 2009 21:38

Då är det är väl bara att börja:) Ett av mina svåraste dilemman i LIVET. Att bestämma när jag ska börja och när jag ska sluta. Därför finns inga garantier för hur denna blogg kommer forsätta men just nu känns det kul. Det är alltid skönt att prata av sig och här vet jag ju att man inte kikar in om man inte vill så då får man skylla sig själv om man tycker jag snöar in:)  Det får bli det första och sista här idag. GODNATT 

// paula
Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards