MINA DAGAR

Alla inlägg under oktober 2009

Av Paula - 31 oktober 2009 22:04

Äntligen fick jag tummen ur och satte ihop några kloka kvinnor för att starta vår junta. Hoppas nu vi kan hålla ihop denna till gamla år!!


Tanken var lite klipp och klistra men tiden gick och flaskorna blev tomma...och inget klipp och klistra den här gången men mycket trevligt blev det.


Fantastiskt att man bara är lite trött efter denna afton!!


      






Tack för en trevlig kväll tjejer!!




Pssst....här kommer givetvis en liten aptitretare på den lilla efterätten som vi gottade i oss....

 

Fryst vanilj visp med hallon

Super gott & super enkelt



Av Paula - 29 oktober 2009 20:46

Ord till mig från någon...


Du är en känslomänniska

Jobba på med dina känslor

Lid inte med andra människor

Tänk att det bästa händer

Det hjälper...


...då undrar jag bara hur man gör...

...kommer jag upptäcka det...

...trodde alla gjorde det...




Av Paula - 28 oktober 2009 13:14

Detta säger man och så är det för det mesta och tvärtom...kanske för man ska ha lite omväxling i livet....


Denna dag så här långt:

Uppe med tuppen 05.00

Huvudvärk...

Frukost hos mormor...

Handling (Cornelia hos mormor)...

Rågbulle bak för nya bullmamman;)...

...samtidigt lagar jag mat till Cornelia....

....som är skittrött efter den tidiga morgonen....


Snart är bullarna färdiga och dax för dagis och jobb...


Av Paula - 27 oktober 2009 22:07

...vet inte vad man ska säga. Mer än att Katrin Zytomierska är totalt........!!! F-n rent ut sagt vad jag blir ledsen när jag hör hennes åsikter om barn. Hoppas verkligen hon ändrar inställning när hon fått sitt barn. Tycker annars uppriktigt sagt synd om hennes barn...


Ok människor har olika åsikter men vissa utalanden blir man mörkrädd utav...

Av Paula - 27 oktober 2009 19:19

Jag har idag gjort den fantastiska upptäckten att jag faktiskt  kan baka bullar!!! Har alltid misslyckats med allt som innehåller jäst, det har helt enkelt smakat jäst:(Så jag hade lagt ner allt från rågbullar till lussebullar...


Men häromdagen såg jag  ett program där en kock var mkt noga med att poängtera att jästen INTE får vara för varm utan snarare kall och då jäsa degen längre. Så envis som jag är satte jag igång och tänkte än en gång att detta är sista chansen att bli en riktig bullmamma...


Så nu sitter jag här super nöjd nybliven bullmamma!!

 


Kramelikram





Av Paula - 27 oktober 2009 09:13

....tänkte dela med mig lite av frukost frallorna...


 

Mmmmmums fillibubba var det!!

Av Paula - 27 oktober 2009 08:03

Ledig dag idag och inget planerat. Låter som en bra dag. Jag sitter här, sambon halvsover och Cornelia såklart framför bullerbyn:)


Kan konstatera att jag gillar denna riktiga tid som är vintertid!! Konstigt nog är jag piggare både morgon och kväll.


Nu blir det frukost....handlat sandbergs frallor och kokt mitt favorit te karamellens röda te- citron youghurt...rekomenderar starkt!!


Ha en bra dag!!

Av Paula - 25 oktober 2009 19:21

När jag flera gånger idag tänkt på Elton och hans familj gråter jag och hjärtat värker. En mamma, en pappa och en storebror har en obeskrivlig saknad i sin familj som man inte vill att någon ska behöva känna.


Eltons kamp har fått mig att tänka till många gånger när jag blivit irriterad på min dotter. För oftast är jag stressad och inte förstår vad det är hon vill förmedla eller göra i vissa situationer. Kan jag då, så ger jag  henne den tiden då jag inser att man ska ta vara på den och inte ta den för givet. Det är inte mkt barn begär av en utan kanske de 5 minuter extra som göra att dom blir förstådda.


Tror och hoppas att många med mig känner så och tar hand om varandra....




Ljus jag tänder i framtiden kommer påminna mig om

Elton och hans familj

http://jenni80bloggsida.se

Ovido - Quiz & Flashcards