MINA DAGAR

Alla inlägg under oktober 2009

Av Paula - 19 oktober 2009 10:10

Ett mer förståligt ord är Bullerbyn!!

Vilket sägs ofta av min dotter just nu samtidigt som hon pekar längtande på tvn.

Frågan är ju nu hur mycket bullerbyn hon ska få se på en dag??? Tröttnar hon på detta som allt annat eller är det något magiskt med tv??


Tur man inte har större problem än så här!!

Hon är nöjd och sitter och små ler vid bullerbyn och jag sitter här och små ler:)


Ha en bra dag!!

Av Paula - 18 oktober 2009 19:20

Här kommer en liten kik på hur min dag har varit


  • Bullerbyn kl. 06.00(tidigt som vanligt på söndagar)
  • handlat på ica med lilla gumman
  • ätit god frukost vid nyhetsmorgon
  • storstädat med grumme citron såpa = gillar skarpt detta universal medel
  • målat färdigt badrummet och skåp i sovrum
  • köttfärslimpa stod på dagens meny
  • på liten promenix
  • haft barnvakt då jag fick infallet att måla garderoben i sovrummet

Inser att jag ska vara nöjd med dagen som varit!! Har ju faktiskt både uträttat saker och varit social

Endast iriterad på dottern några gånger då hon insett hur kul det är att vända dricksglaset upp o ner....


Nu är det dags för inköpt choklad tryffel (lite jul feeling på det) och tv mys


Hoppas ni får en skön söndags kväll!!

Av Paula - 18 oktober 2009 07:29

Godmorgon allesammans så här på morgon kvisten en härlig söndag.


Måste ge Atsrid Lindgren flera guldstjärnor idag!! Dottern och jag har just myst framför Bullerbyn. Känslan som finns i det hon gjort är obeskrivlig. Tänk om alla barn kunde få leva i denna miljö och omringad av kärleken som finns där.


Jag  blir så ledsen när jag tänker på att det tyvärr finns alltför många barn där ute som inte har det bra.

Hjälplösheten blir då så stor.Man skulle i sånna stunder bara vilja kunna hjälpa alla!!


Får hoppas att så många som möjligt i allafall får se på bullerbyn och känna Agdas värme då hon ger barnen nybakade bullar och varm mjölk...



Av Paula - 17 oktober 2009 19:52

Är fantastiskt roligt!!! Tror jag skulle kunna fota jämt.


När jag nu tänker efter ska jag nog snart ta tag i mitt målande oxå som jag glömt nån stans på vägen. Prioritera Paula!! hmm.. ska vara glad att jag tycker det finns så mkt roligt att jag inte kan bestämma vilket jag ska göra först:)

Av Paula - 17 oktober 2009 19:46

...har vi varit på idag. Min mormor och Cornelias gammel mormor har fyllt år och då passde vi på att ta lite fina generations bilder...




Så här roligt hade vi det när vi skulle fånga alla glada och tjusiga...

 



...här är ett av de fina slut resultaten...

    

Av Paula - 15 oktober 2009 18:48

Gjorde ett nytt försök att göra raggmunkar idag och dom blev riktigt mumsiga!!

Till och med min kräsna dotter åt med god aptit:)


 

Tack farmor Inga för du lagade underbara "ankmuggar" när jag var liten

Av Paula - 15 oktober 2009 16:14

Denna influensa gör mig alldeles snurrig!!


Elin pelin är lika klok som alltid och fått mig att tänka om IGEN:)

Har nog varit ego och tänkt att jag klarar väl en influensa och det tror jag fortfarande MEN om jag smittar någon annan...


Jättebra att man får vara delaktig i beslut i detta avlånga land men jag hade ju inte tvekat om det var solklart att man skulle ta det jäkla vaccinet och det är det ju inte. Jag har aldrig någonsin haft en tanke på att vaccinera mig när alla andra influensor varit i farten och när jag tänker efter så vet jag nog ingen i min omgivning som haft influensan heller.


Tvekar inte heller att vaccinera min dotter när de som vet säger att jag ska det.


Nu har jag snurrat färdig för denna lilla stund:)


KRAM

 (pssst...det tänker jag inte sluta med iallafall)


Av Paula - 15 oktober 2009 08:00

...när man kommer hit och ser att ni kikar in hos mig:)


Ha en trevlig dag allihop!!



Ovido - Quiz & Flashcards