MINA DAGAR

Alla inlägg under oktober 2009

Av Paula - 5 oktober 2009 08:16

Tusan att man ska få skit för att man åker på shopping tur med dotter som inte kan sova så länge som hon behöver.

Kan INTE fatta att det spela så stor roll om hon sover 45min eller 1h....Någon som kan förklara detta?? Det slår ALDRIG fel.

 

 



Så inatt var man vaken mellan 3-5...underbart vad arg jag var. Argast var jag på mig själv. Hade vi stannat på ikea 15 minuter till hade hon förmodligen inte vaknat men nu gicg vi ut i blåsten och vips vaknade hon så klart.

Ja hon tog ju igen sömnen på morgonkvisten o sov till08 men själv vaknade jag av sambons klocka 06.30 och sen kom dom där j-vla grävmaskinerna kl. 07.


Jag undrar om det är ok att föra sånt liv vid denna tidpunkt?? Förmodligen ja så det är tur jag inte jobbar med det själv för då hade jag tyckt synd om småbarnsföräldrar och nattarbetare...tur jag inte varit vaken hela natten!!


Kram från trötta & arga mig!!!




Av Paula - 4 oktober 2009 20:59

Bättre än så här blir det inte i städskrubben...och jag är NÖJD. Nu gäller det som vanligt bara att man ska hålla det så här ordningsamt....

 



Här kommer lite fina saker vi fick med oss hem från shoppingturen idag...


   

Handavtrycket är gumsans och äntligen är ram inskaffat

 

 

 

Murgrönan är inköpt idag


Och tillslut det familjen struntat i hela sommaren!! Tråkiga halogen lampor som nu i höst mörkret blev mkt fint...

 


//Kram Kram

 


 

 

 

 

Av Paula - 4 oktober 2009 18:54

...vem är det? finns hon?? Inte i vårt hem på området ordning och reda iallafall!! Så jäkla skit sur när jag kommer på att jag inte är så ordningsam som jag skulle vilja trots att jag verkligen anstränger mig ibland!!


Hmm finns det någon där ute som kan ge denna oordningsamma kvinna bra tips på vägen...vart ska hon börja till exempel??? Jag som trodde att rensningen i skåpen var en bra start men jag kanske inte ska stanna av rensningen och slå mig ner här:)


Nä jag fortsätter nu i nästa skåp....



Av Paula - 4 oktober 2009 07:27

Regn och rusk...kändes som natt klockan 06.00 i morse. Men trots detta gillar jag hösten, det hör ju till.


Idag ska gumsan och jag på shopping tur och hoppas det flyter på bra. Har som vanligt en lista över vad jag vill inhandla så vi får se vad som hittas:) Efter rensning är det roligare att shoppa lite som man gillar.


Ska försöka att inte tänka så mkt på hennes sömn idag!! Jag får offra en natt för shoppingens skull om det skiter sig.


Ha en trevlig dag gott folk!!



Av Paula - 3 oktober 2009 17:29

Har igår och idag varit i rensar tagen här hemma. Vilket är underbart skönt efteråt. Har verkligen rensat denna gången. Till och med mina underbara kära väskor!! Ja en gång i tiden var de det men nu väljer jag hällre nån nyare variant så varför spara? 


Man får ju tyvärr ibland saker man inte uppskattar och dessa är svårast att göra sig av med.

Idag hittade jag däremot riktigt fina tallrikar som bara låg och väntade på mig. Första tanken var att det var pukebergs tallrikar som säkert var dyra....hmm kan man verkligen använda dom?? Ja varför inte...själv skulle jag inte vilja ge bort nåt som sen låg i ett skåp och skräpade. 


Så här fina är dom.....


 

Av Paula - 2 oktober 2009 19:54

...helt slut är jag en fredagskväll som denna.


Har varit lediga hela familjen idag vilket inte har varit så mkt den senaste veckan...hmm kanske veckorna.

Dagen började toppen:) Cornelia vaknade 6.00 fick välling och somnade om!!! Fantastiskt gutt tyckte vi då.

Men inte senare...planen idag var Kosta outlet när hon vaknat runt 14 efter sovandet som hon alltid gör annars...hmmm hon somnade inte förren 13.30 så det blev inget med det.

 

 

Nu var inte vuxen delen av familjen på topp.

Vad ska vi göra nu?? precis som om vi inte hade nåt att göra. Hallå!! vi har ett helt hus som gärna vill förfalla i olika hörn...men det var inte det vi ville dona med idag egentligen.

 


Men familjedagen slutade i lite renovering av altanen och efteråt känns det faktiskt skönt att vi gjorde det istället för att göra av med en massa slantar...

 

 

Det blir inte alltid som man tänkt sig men oftast bra ändå


Krameli Kram

 

Av Paula - 1 oktober 2009 18:54

...just det klockan är snart 19.00 och min lilla prinsessa är på G att somna. Hon kämpade ett bra tag innan jag fattade att det var sov tajm...jag sa pyjamas och hon blev lugn:) 


Dagis är verkligen tröttande trots att hon inte är så långa dagar. Vi hoppas dock på en god natt sömn oxå.

Det som förvirrar mig är att dagis personalen tycker att hon strålar som en sol om dagarna. Hmm då måste hon ut med ilskan och gnället när hon kommer hem för då är det inte lika mkt solstråle...

 



Jag tog tag i gnällandet och aktiverade med nåt kul och det funkade ju!!


Gott och kladdigt blev det....


             

 

Av Paula - 1 oktober 2009 09:32

....har tagits in från kylan ute....


    


 

Ovido - Quiz & Flashcards