MINA DAGAR

Alla inlägg under oktober 2009

Av Paula - 25 oktober 2009 18:39

 I Tveksamhetens Tid med Lisa Ekdahl


Nu i tveksamhetens tid

Här i frågornas land

Ber jag dig komma hit

Får jag hålla din hand?

Får jag luta min panna mot ditt trygga bröst?

Vågar jag be dig att stanna?

Får jag höra din röst.......


Säger bara LYSSNA LYSSNA hon är underbar!!



Av Paula - 24 oktober 2009 18:10

Idag har det som man inte vill ska kunna hända hänt. Ett liv har slocknat alldeles för tidigt.


Tårarna rinner och en klump sätter sig i halsen när jag idag får veta att lilla kämpen Elton nu har somnat in.


Jag kände inte Elton, men hans kamp om livet har berört mig och fått en speciell plats i mitt hjärta.

Du kämpade så för att vinna och få leva ditt liv här. Svårt att finna ord hur ont det gör i hjärtat.

Alla mina tankar går till Eltons familj, nära och kära.


Man vill bara veta VARFÖR VARFÖR VARFÖR ska livet behöva vara så här??




Tänder detta ljus för dig Elton

 


Sov gott i nangiala...


http://jenni80.bloggsida.se





Av Paula - 23 oktober 2009 20:04

...har varit framme igen:) Sambon är en klippa på god fredags middag!!!


Pannerad Kyckling file med Ris, Broccoli & Curry sås

VARSÅGODA...


 


Det var precis såå GOTT som det ser ut!!


  

Av Paula - 23 oktober 2009 08:25

Sova sova vill jag bara göra idag!!

Och även min lilla gummsa, för hon har inte velat sova så bra några nätter.Så nu är man lite suddig i ögonen. Vi skyller på tänderna denna gång....


Snart dax för dagis...så mest synd om henne:( Somnade nästan vid matbordet där igår...


Tur det blir helg så vi kanske får återhämta oss lite:)

Av Paula - 22 oktober 2009 16:59

Gick till fiket på lunchen idag och trots det gråa trista höst vädret fick jag till denna fina bild....



 


...insåg då att vatten är vacker i alla dess former!!

(Ok kanske inte på väg hem då jag cyklade...)

Av Paula - 21 oktober 2009 07:45

Har nu fastnat på fujjifilm och skapar FOTOBOK . Rekomenderar starkt detta!!

Älskar att pyssla så det blir ett litet tillägg till scrapbokingen....


Många foto=många album!



Av Paula - 20 oktober 2009 14:56

Har nu inhandlat fleece fodrad jacka o byxa till dottern efter många om o men.

Kanske egentligen varit tillräckligt med det regn ställ med fleece stället hon har haft men här tar vi inga risker att vara en dålig förälder som tar på barnet "fel kläder" vad det nu är??...och man lär sig väl tillslut vad man ska köpa vilken årstid.

Hmmm ibland är det trist att det finns så stort utbud på allt att man ska behöva få ångest över vad som är bäst. Var nog mycket enklare när jag var liten...och mig har det inte gått ngn nöd på!



Kramelikram från veliga mossarn


psst...säger nån nu att:

-onödigt köp, det kommer hon inte använda så länge

Då blir nästa inlägg här mkt tungt!!

Av Paula - 20 oktober 2009 07:23

Detta skåp i sovrummet är ett av mina målar projekt denna månaden...


 


Skåpet kunde haft en farlig historia då den skulle upp på överväningen hemma hos oss.

Min stackars pappa och hans vän hade nog ont i hela kroppen efter detta bärande...kan säga att skåpet vägde endel och vi har en snäv trappa som ni ser här.....


 


Om vi nån gång flyttar får jag nog tyvärr ej med skåpet....



Ovido - Quiz & Flashcards