MINA DAGAR

Alla inlägg under september 2009

Av Paula - 15 september 2009 19:47

  Några utav höstens läckerheter               

 

Lite gott och fint som hösten erbjuder...

 

 

 

 

 


Av Paula - 15 september 2009 19:02

Har nu gett pencilin utan större protester...helt fantastiskt. Jag var mkt ledsen igår då jag trodde att jag nu skulle behöva tvinga varje gång vilket är emot alla mina principer. Nu fick jag det bevisat igen, att håller jag mig lugn men bestämd på min sak så går det mesta och hon accepterar det:) Är glad att jag inte började tvångs hålla henne för då hade det ALDRIG gott.


Glad mamma = Glatt barn

Mkt rolig belöning att få kladda hur mkt man vill:) God apptit på G igen!

 

 

 

 

 

Av Paula - 15 september 2009 12:10

Japp detta skulle jag tyckt var lyxigt att få sova när Cornelia var några månader så man ska ju egentligen inte klaga MEN det gör jag...Jag är helt slut!! Försöker tänka att hon snart piggnar till och jag får SOVA...blir ingen bra mamma när man är trött:(


Tackar för lite komentarer från gårdagen:)

Problemet är att hon endast velat ha vatten, ost och välling de senaste dagarna, hon hade fått äta precis vad som helst hon velat annars. Var helt säker på att glassen skulle vara ett vinnande koncept när barn var sjuka men inte här:( Får se om det kanske blir kebabsås hon får dricka när hon börja prata Lisa;)

Idag har hon åtminstone druckigt lite yoggi och var inte lika ledsen vid medicin i morse och nu är det "bara" 12ggr kvar denna kur. 


Ja du Camilla, övervägandet fanns här igår oxå men hon har inte kräkts upp det (än) för då som sagt fylls ju bara funktionen att de stackars små liven få känna sig kränkta:( Funderade på om man inte kunde slinka ner en tablett om hon nu hade tagit en sked med fil, kanske får göra det när hon börja äta lite igen.


Hade aldrig i hela mitt liv hållt i näsan på henne så har nu bestämt att dagis blir det inte då hon får pencelin,  vill INTE att nån annan ska plåga henne med detta. Tror att de flesta barn bråkar och protesterar men man måste ju respektera att de faktiskt säger ifrån det gör ju vi vuxna om vi inte gilla läget eller hur?


Tack Fia! Du är en av dom som fått mig att börja blogga:) Bara att ringa om  frillan behöver fixas!








Av Paula - 14 september 2009 13:24

Fan rent ut sagt vad jag avskyr att barn ens ska kunna bli sjuka...


Har nu fått tvinga i min älskling äcklig pencilin hua detta är bland det VÄRSTA jag vet. Löjligt kan endel tycka men dom kan dra dit pepparn växer!! Vem vill hålla fast ett barn och trycka i nåt de klöks av?! Har inte alla det samvetet? Klart jag fattar att hon måste få i sig detta för att må bättre. Hoppas det bara är den där skit fasaden som många tycks gilla att ha utåt när de säger att det "BARA" är att hålla fast sitt barn...Hallå!!




Av Paula - 12 september 2009 20:46

Ja idag är jag TRÖTT OCH TRÅKIG men det är rätt skönt ibland. Bara göra inget och tiden bara går.


Har en liten sjukling här hemma igen...hmm STORA nackdelen med dagis. Vaknade av ett ångande barn brevid mig i morse...hua 40,7 grader. Har orolig som jag är över allt som handlar om min skatt ringt sjukvårdsupplysningen idag och det var jag inte ensam om...tur att det finns ngn man kan ringa att rådfråga och idag var hon trevlig i luren vilket tyvärr inte alltid inträffar.


Undrar om man själv låter otrevlig och man inte tänker på det ibland...ja hemma  vet jag att det inträffar men då kommer jag ju på mig efteråt. Men med människor jag inte känner och på jobbet hmm det bör ju faktiskt vara så att komunikationen är tokig ibland så jag upplevs nog oxå sådär snäsig...usch!!! Nej jag hoppas jag kommer på det då med och ber om ursäkt. 


Luddigt luddigar luddigast...


Av Paula - 10 september 2009 19:47

Har lagt till en länk här på min sida som får mig och många andra att fälla tårar och hoppas hoppas och åter hoppas. 

TÄNKER minst en gång om dagen på lilla Elton och hans familj!


Av Paula - 10 september 2009 19:25

Nu är det dags för en allvarlig diskussion här: nämligen komunens ekonomi!! Hallå!! Jag kom själv fram till att snart är det nog dags att kalla in LYXFÄLLAN. Vart läggs pengarna när barn får dricka ur gamla plastmuggar som sparas ngn vecka och sen oroar vi oss för den där j-vla svininfluensan nej tack säger jag! Det är väl ingen vuxen som skulle acceptera detta..eller?? Accepterar vi för mkt i detta samhälle? Jag tror tyvärr att det ibland är så.

Först och främst ska man vara så rädd om sitt jobb...men ska man inte må bra? Är det inte det som är det viktigaste med LIVET? Det är lättare att beklaga sig än att ta tag i saken...nej faktiskt inte, jag vet och lovar att det tar mer energi av en människa att beklaga sig än att göra nåt åt saken och släppa det.


Ger en guldstjärna till min kunds insatts idag och hoppas verkligen att den goda gärningen uppskattas...annars får det bli fler såna här upprörda inlägg från mig!!



Ovido - Quiz & Flashcards