MINA DAGAR

Alla inlägg den 11 december 2009

Av Paula - 11 december 2009 21:41

En viktig sak!!

Fick en god present på mitt arbete idag som värmde mitt lilla hjärta.

Kunden sa med stort leende  

varsågod, jag tycker iallafall det är jättegott med choklad!!


Det är inte alltid så mkt som behövs för att värma, kom ihåg det allesammans särskilt nu i juletid!!


  

Av Paula - 11 december 2009 20:22

Hemma igen efter 3e plågsamma besöket på avdelning 25 dessa två dagar.


HATAR av hela mitt hjärta att hon blev tvungen att genom gå detta igen. Jag hade börjat försöka tänka att det var förrut hon mådde dåligt och plågades, gå vidare och släpp känslan. Men nej det skulle tydligen inte vara så. Nu hamnar jag än en gång i detta eltande.

Varför? Hur är det möjligt då vi är så noga med medicinen, hur många gånger ska hon behöva uppleva detta?  Förstår läkarna problemet o tar det på allvar?  Vet dom varför det blir så här? Kunde vi gjort nåt för att undvika detta?

 

Än en gång känner jag att den onda känslan i min själ etsar sig fast då hon skriker av smärta. Hur kommer detta påverka henne i framtiden? Känslan Cornelia får är förmodligen det närmaste ett övergrepp du kan komma. Kanske låter dumt men så känner jag.

Och jag lovar er att det fastnar i mammas hjärta när hon så fort en vitklädd rock kommer till rummet säger förtvivlat mamma och försöker ta sig mot dörren. Sedan håller hon om mig hårt tills det ä över. Jag kan inget annat än krama om henne då hon är ledsen och försöka vara stark.


Frågan om det gick bra är alltid NEJ. Det finns de gånger som det har gått sämre  men bra går det aldrig när man ser sitt barn lida.


Imorgon jobbar jag och kan inte följa med då hon ska få vatten lavemang.

Pappa o farmor får vara hennes trygghet vilket jag vet att de är men jag är ändå ledsen att jag inte kan följa med.


Så här ser min kväll ut........SOFFAN och allt som behövs inom räckhåll!!

 

  


 

     

Av Paula - 11 december 2009 07:20

Hade verkligen sett fram emot Cornelias första lucia tåg idag. De små sötisarna skulle knata runt som tärnor peparkakor tomtar osv. Men eftersom hon inte sonmnade förren 22 igår....sov oroligt mellan 4-5 så fick det bli att sova lite längre. Kommer ju vara lika mysigt att titta på de små söta nästa år.


Snart åker vi till Kalmar. Hoppas vi inte behöver vänta så länge på läkaren idag.



 

Ovido - Quiz & Flashcards