MINA DAGAR

Alla inlägg den 17 november 2009

Av Paula - 17 november 2009 20:55

Vilken tur för slarviga virriga mig att dom inte glömmer göra en kom i håg lista inför jul i jultidningarna!!


I & för sig plockar jag snart fram alla gamla jultidningar från tidigare år så jag blir nog väl uppdaterad.....

Av Paula - 17 november 2009 19:34

Nej hon vill inte sova riktigt än min busplutt...säkert bara för hon visste att mamsen köpt sig tidningar hon ska kika i när hon somnat. Jag får inte klaga! Det händer inte ofta hon inte vill sova på kvällarna. Kanske var vårt super bus innan hon somnade. Lärde henne "high five" vilket uppskattades så pass att hon fortsatte även vid välling drickande.....och gapflabbade!! Kunde ju inte låta bli....


Nu har hon nog träffat john blund så nu blir det te, nybakade rågisar & mina efterlängtade tidningar!!

Av Paula - 17 november 2009 16:39

Kvällen är räddad!!!

 


Av Paula - 17 november 2009 14:25

Är mycket enkelt och mycket mumsigt!!!!


Några timmar jäsning sen vips....

 


Kanske fler än Carina som vill ha receptet så varsågoda.....


Rågbullar  

50g      jäst

100g    smör

1liter   mjölk

2liter   rågmjöl  (knappt 2l)

lite salt


Smält smöret, i med mjölken  (inte värma mjölken)

Blanda spadet med jästen

Och sist mjöl & salt


Jag jäser under bakduk länge eftersom inte mjölken värms upp

Lite över 1h i skålen

Lite över 1h som runda bullar


Pensla med vatten in i ugnen 225grader ca 10 min


Sedan är det bara att mumsa i sig


Lycka till!






Av Paula - 17 november 2009 09:08

......och nu kom krokodiltårarna......


-jag fick inte hälla gröt och mjölk från tallriken i mitt glas??! dumma mamma!!

 



Nu ska surfisen och jag klä på oss och åka och handla.....Lycka till med detta hoppas jag ni tänker efter dessa sura miner;)


Av Paula - 17 november 2009 08:27

Japp så låter hon faktiskt ibland....

Har ju lovat att ni ska få se en sur gummsa.......here she comes.......

 



Blev lite nöjdare då hon fick på sig sin älskade "pyssling" mössa......

 

Av Paula - 17 november 2009 08:08

Nej men nästan. Idag är det tisdag och hela familjen är lediga och hemma!! Var alledeles flummig i morse och rädd att det inte var ledig dag idag. Först kom jag fram till att ja det är ju söndag....men NEJ det är tisdag.....men JA vi är lediga ändå!!



Tycker inte ni fått se nån bild här på nån dag så här kommer några fina.........

   


Och snart är gråa november slut och adventfint infinner sig..... 

.....då ligger det även snö i min kruka



Ovido - Quiz & Flashcards