MINA DAGAR

Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Paula - 2 januari 2010 20:23

Ja lite får man det ibland.

Jag lurade min lilla gumsa till att det var läggdags ikväll hihi.

Ingen arg och inga tårar. Bara nervös mamma och ovetande barn. Hoppas på samma lycka imorgon.

Blev ingen tv ikväll utan liten cd saga av bullerbyn så nu hoppas vi detta blir mysigare än tv så ska vi nog ro i hamn tills vi får tänka om till nästa gång.


Kära sambo är på party så nu ska jag äta gott sen blir det kankse lite målande av bord.


    


Av Paula - 2 januari 2010 09:10

Ja det behöver man ofta ha på olika sätt.


Jag tror det är viktigt att trots att det är jag som har det största inrednings intresset här hemma låta kära sambon vara delaktig.


Han har haft många fina ideer som jag själv kanske inte hade valt. En av dessa är vår fina tegelvägg i hallen som jag var väldigt tveksam över att h över hela väggen. Denna vägg har fått mest uppmärksamhet i hela huset och då bara positiv. Skulle vi flytta skulle jag sakna den.


Vi har nu bott i vårt hus 5år och det är en sak som stuckit ut i vårt för övrigt vita hem sambons röda skinn soffa.

Soffan är lite charmig men inte helt lätt att få att hänga ihop med resten. Sambon är medveten om detta så jag har inte gjort så stor grej av det, han gillar soffan så den får hänga med.


Nu har sambon själv kommit fram till att den har gjort sitt. Så idag ska den ut i garaget för mellenlandning till vi vet inte vart. Tror han är nöjd med sitt beslut.


Vi har även ett tv skåp och golvlister som är mörkbrunt och jag har inte vågat fråga om dessa får målas. Idag ska inhandlas vit färg o pensel för ibland överraskar han otroligt. Snart är det VITT VITT VITT


Idag ska även möblering av vardagsrum ske, detta har jag gett upp för ett tag sedan efter sådär 3 års önskning och nu har han kommit på denna brilijanta ideen. Hoppas nu att det blir som jag tänkt annars får det stå så i några år tills "han" fått nästa ide.


När jag pratat med andra kvinnor har jag märkt att många män funkar på detta sett å det är bara att ha tålamod och vänta ut dom.


Ni tror väl inte att gumsan får vara med?? Nej hon åker till mormor en sväng. Tack mormor!

Ovido - Quiz & Flashcards