MINA DAGAR

Alla inlägg den 28 januari 2010

Av Paula - 28 januari 2010 19:40

 


Hittade detta foto som togs för över 1 år sedan och inser att det saknas

fortfarande en lampa här. Tips på vart jag kan hitta den är välkommna:)

Av Paula - 28 januari 2010 18:54

Idag hämtade både jag o sambon vår lilla stumpa på dagis, det är LYX

Vi tänkte vi skulle fortsätta med lyxig eftermiddag men det gick sådär


Sambon lagade mat medans jag bakade bullar med en supertrött stumpa som INTE sovit på dagis.....ooups.......och vips så hamnade en metallsked i min FINA bakmaskin och jag lovar att skeden var det krokigaste jag sett.

Fingrar och maskinen klarade sig som tur var, bara kroken som vi ska försöka kröka tillbaka


Men trots allt blev det dessa Goda Bullar

   

Jennys Havregrynsbullar 16st


Koka 1port Havregrynsgröt


Låt gröten svalna lite medans Ni

Smälter 1msk Smör

Häll i 2,5dl Mjölk

Smula sedan i Jäst och i med gröten


Knappt 0,5dl Sirap

1/2 tsk Salt


Ca 9dl valfritt Mjöl


Baka ut bullarna som ska vara lite kletiga och låt jäsa i ca 35 Minuter (endast en jäsning)

Baka mitt i ugnen ca 10 Minuter


Snabbt & Gott



Av Paula - 28 januari 2010 08:25

Jag har aldrig gillat att gå till doktorn. Ok det är väl ingen som gör, men jag har inte litat på dom och inte tagit medicin i första taget.

Detta har ändrats radikalt sedan lilla stumpan föddes. Kanske har jag träffat på "rätt" läkare för det mesta.

Denna gång tackar jag igen för att de finns. Har haft lite oroliga nätter som jag tänkt att nej det går över och jag ska inte gå till läkaren igen med henne dom säger samma sak som sist.  Nu hade hon falsk krupp igen och med medicin har hon sovit lugnt hos oss igen. Hur gjorde de förr med dessa stackars krupp barn som fick panik på nätterna?


Hoppas Ni får en bra dag


Kramelikram

Ovido - Quiz & Flashcards