MINA DAGAR

Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

Goda bullar

Av Paula - 28 januari 2010 18:54

Idag hämtade både jag o sambon vår lilla stumpa på dagis, det är LYX

Vi tänkte vi skulle fortsätta med lyxig eftermiddag men det gick sådär


Sambon lagade mat medans jag bakade bullar med en supertrött stumpa som INTE sovit på dagis.....ooups.......och vips så hamnade en metallsked i min FINA bakmaskin och jag lovar att skeden var det krokigaste jag sett.

Fingrar och maskinen klarade sig som tur var, bara kroken som vi ska försöka kröka tillbaka


Men trots allt blev det dessa Goda Bullar

   

Jennys Havregrynsbullar 16st


Koka 1port Havregrynsgröt


Låt gröten svalna lite medans Ni

Smälter 1msk Smör

Häll i 2,5dl Mjölk

Smula sedan i Jäst och i med gröten


Knappt 0,5dl Sirap

1/2 tsk Salt


Ca 9dl valfritt Mjöl


Baka ut bullarna som ska vara lite kletiga och låt jäsa i ca 35 Minuter (endast en jäsning)

Baka mitt i ugnen ca 10 Minuter


Snabbt & Gott



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 15 februari 2010 08:00

Har inte bloggat här så länge och inte haft någon blogg tidigare. Därför hade jag ingen aning om vilken sorts blogg jag ville ha. Nu när jag bloggat ett tag tror jag att jag vet. Jag ÄLSKAR att fota och i min blogg vill jag därför ha mycket foton. ...

Av Paula - 14 februari 2010 18:02

  Vårt lilla hjärta med grädde på kjolen, undra varför?     Lite fin uppvaktning vi fått på Alla Hjärtans Dag       Stumpan har även fått en fin liten mumin klänning & bok utav farmor & farfar   Och så lite hjärtan som al...

Av Paula - 13 februari 2010 21:54

I kväll satte jag igång med något jag klurat på ett tag. Och det var super roligt!!!! Har alltid älskat att skriva och gillat fin gammal skrivstil. Så direkt fram med pensel & färg när gumsan somnat och så här blev det......   Nu börjar bordet bli...

Av Paula - 13 februari 2010 09:12

Vackra vita blommor gör gott......        

Av Paula - 12 februari 2010 11:37


Igår när jag diskade mina nya fina inköp insåg jag efter en stund att hade vi bara haft vackra ting som dessa att diska hade jag till och med kunnat uppskatta om diskstället var fullt oftare........               .......därför blir ...

Ovido - Quiz & Flashcards