MINA DAGAR

Alla inlägg den 9 januari 2010

Av Paula - 9 januari 2010 13:54

Årstider är otroligt spännade. Man längtar alltid lite inför varje byte trots att iallafall jag gillar alla på olika sätt. Skillnaden är väl att man ser fram emot olika saker beroende på vilken årstid som väntar.


Härom dagen gick jag bland växterna på växtriket och plötsligt känner jag doften av fröpåsar. Mmmmmm underbar doft som får det att klia i fingrarna att få putta ner lite frön som man sedan förhoppningsvis ser växer.


 

Denna fina spalje fyndade jag när jag gick runt bland fröpåsarna och drömde mig bort till vårvärme och slingrande växt........



Jag älskar att vara ute i trädgården så det är vad vår är för mig. Ta fram alla fina krukor och fylla med söta blommor.


Och så givetvis vårsolen, sommarsolen är skön men slår inte vårsolen.


Av Paula - 9 januari 2010 08:10

Ibland får man höra vänj henne inte vid det då får ni göra så  tills hon är 10år.

Nästa gång ska jag fråga hur många vakna nätter personen ifråga haft och hur mycket barnet äter.


Inatt har det varit som det varit några veckor vaken mellan 01-04 och då menar jag inte vakna somna vakna utan vaken 3h??

Jag hade vant henne vid vad som helst bara hon hade SOVIT. Att det är ett problem att ge en flaska vällning på natten ser bara de som tycker det är jobbigt att göra den. Så det fick hon men somnade gjorde hon inte.


Kl 03 hamnade gummsan och jag på soffan där hon somnade, givetvis försökte jag flytta in henne i sovrumet igen. Pling så går ögonen upp och där skulle hon minsann inte sova. Så vi började om på soffan där hon snabbt somnade igen. Hon sov gott på soffan medans det är tur jag inte vet hut många minutrar jag sovit. Jag bara känner att kroppen är i viloläge men vaken.


Nu i efterhand förstår jag att trött har jag inte varit innan jag blev gravid o fick barn.

Ni ska oxå veta att jag inte heller trodde kärleken till sitt barn kunde vara så stark, trots sömnlösa nätter.


Ovido - Quiz & Flashcards