MINA DAGAR

Direktlänk till inlägg 1 januari 2010

23.00

Av Paula - 1 januari 2010 17:52

Då gav vi oss tyvärr iväg från trevlig nyårsfest. 


Vi tackar lillen som fick offra en napp då mamsen snillat bort gumsans.

Det skulle filmats då galet barn skrek och galen mamma irrade runt och fick alla att leta napp. Den låg prydligt i handväskan då vi kom hem.


Vår lilla festpingla kunde nog gärna varit uppe hela natten men tillslut började jag få dåligt samvete för trots att hon inte fattar det själv så blir hon trött. Och när hon blir trött är hon inte rolig att ha o göra med, riktigt arg och galen när hon inser att det är dags att sova. Hoppades som vanligt att hon skulle hålla igång, bli trött och bara somna. Men nu ger jag upp.

Tur jag gillar hemma mys och endast social vid få tillfällen då barnvakt är tillgänglig.


Till alla er som anser att man ska vänja barn vid att följa med säger jag bara GRATTIS. Jag tänker inte utstå detta bara för att få gå på fest som ändå slutar i att mamsen blir irriterad och känner sig totalt misslyckad.




 
 
Erik o Ellens mamma

Erik o Ellens mamma

2 januari 2010 06:48

Du är inte misslyckad. Det vet du.
Erik blev precis lika förbannad som Cornelia blev då vi skulle hem. Och en borttappad napp är en bagatell. Det krävs betydligt mer innan vi skall kalla en mamma misslyckad än det!
Kram!

http://gruvhagen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Paula

2 januari 2010 08:53

Jag vet det egentligen, men ibland dalar man ner och jag avskyr när det händer. Den där jäkla sömnen tar för mkt energi av mig och jag försökte att inte låta den ta över allt trevligt.
Ja Erik o Cornelia får vi nog ränna efter när de när närmar sig 15 för dom hade nog gärna stått för efterfesten redan nu.
Kram Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paula - 15 februari 2010 08:00

Har inte bloggat här så länge och inte haft någon blogg tidigare. Därför hade jag ingen aning om vilken sorts blogg jag ville ha. Nu när jag bloggat ett tag tror jag att jag vet. Jag ÄLSKAR att fota och i min blogg vill jag därför ha mycket foton. ...

Av Paula - 14 februari 2010 18:02

  Vårt lilla hjärta med grädde på kjolen, undra varför?     Lite fin uppvaktning vi fått på Alla Hjärtans Dag       Stumpan har även fått en fin liten mumin klänning & bok utav farmor & farfar   Och så lite hjärtan som al...

Av Paula - 13 februari 2010 21:54

I kväll satte jag igång med något jag klurat på ett tag. Och det var super roligt!!!! Har alltid älskat att skriva och gillat fin gammal skrivstil. Så direkt fram med pensel & färg när gumsan somnat och så här blev det......   Nu börjar bordet bli...

Av Paula - 13 februari 2010 09:12

Vackra vita blommor gör gott......        

Av Paula - 12 februari 2010 11:37


Igår när jag diskade mina nya fina inköp insåg jag efter en stund att hade vi bara haft vackra ting som dessa att diska hade jag till och med kunnat uppskatta om diskstället var fullt oftare........               .......därför blir ...

Ovido - Quiz & Flashcards