MINA DAGAR

Alla inlägg under november 2009

Av Paula - 7 november 2009 09:27

Har iallafall varit det i 2veckor och det räcker för att man ska bli lite halvt galen i huvudet!!!


Natten började med bök vid 22 och 02 och sedan var det 04.......

Kan man gå upp kl.04.15?? Lite väl tidigt kanske men idag ångrar jag att jag inte gjorde det. Istället låg jag kvar och blev mer och mer irriterad över en dottern som bara snurrade runt i sängen till kl.06 Då var det så där lätt att somna om....plus att hon givetvis gosade ner sig upp och ner och fast limmad på mig.


Känns som man får feta tillbaka blickar igen på Zombi tiden med lite bebis!!! Vilket lätt leder till att det inte blir några fler illbattingar i detta hus....


....men man ska aldrig säga aldrig....


Nu bär det iväg till arbetet....Trevlig dag gott folk!!

Av Paula - 6 november 2009 20:02

Äntligen fredag som alltid är lika välkommen med god mat, chippe och idol.


Jag ÄR chips beroende och ett självklart val för mig är Estrella, när jag tänker efter är det nog bland den enda gången jag inte velar. Så när jag idag kom hem och upptäckte att OLW har stulit Estrella grill chips utseende så pass att jag tagit fel så blir jag lite små sur...........


....men bara lite för gott är det alltid, men Estrella har det där lilla extra!!!!

Av Paula - 5 november 2009 18:17

Hett tips jag inskaffade på vår cyckel tur är rött peppakaks te på karamellen!!!

Av Paula - 5 november 2009 17:38

STORT lass med tålamod krävs när man har en liten nyfiken 1 1/2 åring hemma...det har jag INTE alltid känner jag...



Skit!! vilken dålig mamma man känner sig som när man inte alltid orkar vara närvarande i alla upptäcksfärder hon har.....


Tur vi tog cyckeln en tur ner till staden trots det ruskiga vädret....för då var det mest glada miner!!!

 

Jag borde fånga en sur min oxå.....kommer nog framöver...



KRAM till er i höst mörkret



Av Paula - 4 november 2009 08:20

Är för tillfället bokmal!! Läser Stig Larsson - Flickan som lekte med elden....helt fast...


Har inte hänt många gånger i mitt liv att jag fastnat och bara läst och läst. Det är så gutt, man bara släpper en massa onödiga måsten lägger sig bekvämt och bara läser...


Har Ni läst några sånna böcker??



Av Paula - 3 november 2009 19:59

Fin text som når fram till mitt hjärta idag....


Du är allt jag nånsin önskat

Du är allt jag nånsin drömt

Du är är den som får mig minnas alla drömmar jag har glömt

Du är den som får mig hoppas

Du är den som får mig le

All min kärlek får du bära hela livet vill jag ge...


Och när som klockorna har stannat och när tiden tycks stå still och man inte vågar säga det man längst i hjärtat vill

Då ska vi ta varandras händer då ska vi minnas denna dag och förstå vad som än händer är det alltid du och jag.....



Av Paula - 3 november 2009 19:23

Med jul musik gör jag idag tack vare en bloggare som gav en mycket bra anledning....måste ju börja med en spotify playlist med bara JUL MUSIK!!!


Psssst...kanske kommer snö imån och då får man smyglyssna lite...

Av Paula - 3 november 2009 18:34

...unnade jag mig idag.


En Azalea behöver man ALLTID!!!

   




Denna fina burk behövde "stackars" jag köpa för att inte min dotter ska äta upp mina kryddor som kanel, kardemumma och buljong....

 


Tur man hittar lite anledningar till att behöva shoppa lite ibland...


Ovido - Quiz & Flashcards